zaterdag 10 juli 2021

Inez Weski

 

Ik las vandaag een artikel in Het Laatste Nieuws online over topadvocate Inez Weski.

Meester Weski heeft een Ghotic uiterlijk. Het Ghotic zijn is een subcultuur geboren in de jaren 1980. De uiting van het ‘Ghot’ zijn zie je meestal in de kleding en de accessoires. Duistere kledij, doodshoofden…beetje horror en angstaanjagend maar vooral vredevol.

Ach de voorliefde voor duisternis is mij ook niet vreemd en ik denk dat iedereen die mij kent het daar volmondig mee eens is.

Onder het artikel echter stonden de meest gênante en ronduit achterlijke reacties.

Mensen boorden deze strafpleiter letterlijk de kille doodse grond in, puur gebaseerd op haar uiterlijk. Kwaliteiten? Neen hoor deze ‘Alice Cooper van den Aldi’ is een regelrechte nachtmerrie. Een Heks, spook van de opera en nog meer van die oncreatieve woordensmurrie.

Man wat ben ik teleurgesteld.

Uiterlijk is blijkbaar alles in de maatschappij. En helaas een manier van denken die we zelf cultiveren. Er is geen plaats meer om anders te zijn. Iedereen moet ongehavend in beeld komen. Met franjes en roze en rainbows en lollipops. Ik word er nu al ziek van.

Dus ik trok voor mezelf de lijn.

En ik ben dankbaar dat iemand zoals Inez Weski dat ook doet. Ze komt in beeld zoals ze is. Duister, donker en vooral een topvrouw! Een Ghot eerste klas met een monstercarrière om u tegen te zeggen. Ik kijk naar haar op.

Dat is het genre vrouw dat ik wil zijn.




1 opmerking:

Unknown zei

En gelijk heb je ben zelf geen goth maar vind het wel heel mooi in kunst.