maandag 12 juli 2021

Mens vs Stafford

 

Elke dag lees ik wel een artikel waarvan mijn hoofd spontaan 360 graden Exorcist Style draait. Vandaag was het niet anders. Ik spel de titel even uit:

8-jarige Waals meisje overleeft aanval van American Stafford niet.

Nog voor ik het artikel volledig lees krullen mijn tenen al. Doorgaans als er 1 iets dodelijk is en uit Amerika komt is het Trump. Maar van deze, veel te stille narcistische gek, hebben we voor het ogenblik geen last.

Volgens bronnen liet de moeder haar 8-jarige dochtertje alleen met 3 honden. Waarvan 1 dus de gerenommeerde en allesmoordende Cujo-like Stafford bleek te zijn.

Daar wringt het bij mij.

Zij verliet haar dochtertje en kwam pas om 23.00u thuis. Volgens dezelfde bronnen kwam ze thuis van een feestje en vond ze haar kind stervend op de vloer.

Nu wringt het niet meer bij mij maar het knapt.

Acht jaar oud is bitterjong om zo laat alleen thuis te zijn. We weten onmogelijk wat zich daar heeft afgespeeld en waarom de hond het kind heeft getarget. In elk geval betaald de moeder een zware prijs voor een EK-overwinning feestje.

Haar kind is dood en de hond werd afgemaakt.

De enige stille getuigen van het incident zijn de twee andere familiehonden. Zij weten precies wat er achter de gevel van hun thuis plaatsvond. Helaas zullen ze het nooit kunnen vertellen. Van mij mogen ze de titel van dat artikel ogenblikkelijk veranderen:

8-jarige kind verliest haar leven door de onkunde van haar moeder.





Geen opmerkingen: