woensdag 27 november 2019

Movie


Ma (2019)

Film geregisseerd en geschreven door Tate Taylor.(The girl on the train)

Briljante psychologische horrorfilm met Octavia Spencer (The shape of water) in toch wel de rol van haar leven. Hoe je per toeval aan de wraak van je leven kunt beginnen zonder het effectief te plannen? Recept? Enkele tieners, drank en een onschuldig onderkomen. Meer heeft Ma niet nodig om uiteindelijk de bende te terroriseren.
Blij in deze film Juliette Lewis (From Dusk ‘till Dawn) terug te zien. Ondanks haar rijper voorkomen vind ik haar nog steeds een heerlijke actrice. Jammer dat het hier in deze film slechts over een bijrol gaat voor haar. Ik zou haar wel meer in de toekomst willen zien in de’ Tarantino’ genre. Maar wie weet welke projecten ze nog in petto heeft? Ik kijk er vast naar uit.
Het plot bouwt erg gemakkelijk op en in sommige scènes…laat ons zeggen herken ik er zeker mezelf in. Of hoe ik het zou aanpakken in elk geval maar kijk, ik ben nog geen psychopaat he. Verder speelt er niet echt bekend volk in maar er zit zeker potentieel in voor menig jong actrice geweld. Diana Silvers (Into the dark) portretteert erg sterk de rol van nieuweling in een hogeschool en het kind van een gebroken gezin.
Hoe het echt verloopt laat ik aan jullie over. Misschien een tip voor een donkere vrijdagavond. Een dekentje, popcorn en vooral altijd de raad vragen van MA  voor je je engageert in iets waar je eigenlijk spijt van kan hebben. 

Ma is nu te zien in à la carte op telenet en Netflix

Get home safe


Geen opmerkingen: