dinsdag 24 december 2019

Diabolique


“There is no denying that there is evil in this world
but the light will always conquer the darkness.”

Deinende duisternis

en niet te stillen honger naar zijn licht
de drager deint
de diepste put in, gevallene!
verdwijn.
Naar bodemloze leegte, verga!


Doch zijn hand

schoot omlaag
 net op tijd
trok me tot bij de rand

gepijnigd door vergif, mijn arme engel

gebeten razendsnel
een rover in de nacht


we verzamelen bij avonddauw

hij licht,parelwitte vleugels in ’t puurste vlees
van allesdragende schouders



ik afvallige engel, ’t koud bloed 
de purperzwarte ziel
doodshoofdsvlinderhuid vanaf heden
voor eeuwig.


Toch,
ik zal niet verder branden

onder hoede van zijn hand
hoe nutteloos zou sterven van liefde zijn?
dat tijd zelf nooit kon breken?


Hij schudt zijn veren open en ik wist

hij zou leven

ik verlogde wezen
zou proberen


all fallen ones have horns
even if the’re still angelic





Geen opmerkingen: