dinsdag 12 januari 2021

Stormen

 

Ik ben niet moeilijk.

Er zijn gewoon zoveel factoren waarmee je rekening moet houden. Gaandeweg opvoeding en de vele regels dat ik mezelf gewoon heb opgelegd. Leven, een zachte bries dat ons allen aanraakt. Je beslist zelf over de stormen die je veroorzaakt.

Stormen opwekken en laten razen. Ja, daar ben ik ongetwijfeld best goed in. Misschien wil ik ze niet veroorzaken. Kan ik lamlendig jammeren over hoe razend ik ben. Kwaad op alles. Op hoe kleinschalig poëzie in dit land blijft. Alle respect naar de groten der groten maar hebben we werkelijk niets geleerd uit alles?

Moet iemand onder de zoden liggen om in dit Belgenlandje een plaats te krijgen? Niets kan de regels breken. Eens dood ben je meer waard. Dan pas beteken je.

Het zelf invullen van iets lijkt zoveel gemakkelijker.

Erkenning krijg je na de dood. In leven ben je de 7,7 miljardste van niets.

Geen opmerkingen: