maandag 15 februari 2021

De schapen zijn geteld...


 


Speelt datum en uur een rol wanneer ik deze brief schrijf? Ik denk het niet. Want waar jij ook bent is tijd tijdloos en vloeien dagen in en uit elkaar.

Evenmin maakt het uit of je me daadwerkelijk hebt gekend. Ik was slechts het zoveelste oortje waarin je klanken terechtkwamen. De zoveelste traan dat mee jammerde toen je Mia zong.

Tijdens mijn eerste audiëntie op de muziekacademie bespeelde ik met trillende vingers Mia. Het moest en zou dit liedje worden. Het lef beklom me zelf het mee te zingen want het gaf me bovenop de zenuwen vooral bergen moed.

Terwijl dit alles zich afspeelt was je nog levend en wel. Ik had je toen nog nooit live gezien en eerlijk gezegd dat ik dat ik daar nog ruim de tijd voor had.

In november 2014 echter besefte ik ‘the hard way’ hoe laat het wel was. Je was niet meer en al je songs werden op slag wees.

Ook al ben je niet meer Luc. Dichter dan ooit sta je me bij. Met je zanderige stem en je typische melancholisch inzicht over wat nog te komen gaat.

Ik maak als slaaf, uitstervende ster of gewoon kleine loeder nog steeds deel uit van dit tranendal. Maar met een iets meer opgeheven hoofd dankzij jouw muziek.

 

Dank u Luc en weet

bouwen aan de toekomst en houden van elkaar
want hier heerst vrede en er is hoop voor iedereen…

 

Lily May Parker
2021


Geen opmerkingen: