zaterdag 19 juni 2021

Grappig hoe de mens alles weglacht

Grappig hoe de mens alles weglacht.

De straten lopen blank na een hevige regenval en toch heeft het volgens hen niets te maken met overbebouwing. Tuurlijk niet Lily, hoe dom ben jij niet. Het ligt aan de riolering die niet voldoende kan slikken.

Ok dan.

De opkomende en langdurige hitte is onnatuurlijk denk ik bij mezelf. Planten verbranden letterlijk in hun kweekbedden en vogels verlaten hun jongen op het nest om afkoeling te zoeken van de verschroeiende zon. Opnieuw beweren critici dat ook dit normaal is. Ik loop hier ondertussen al eenenveertig jaar rond, nog nooit zag ik het probleem erger dan dat ze nu is.

Veelal leer ik mijn menig voor mezelf te houden. De eindeloze discussies tussen fanatiekelingen die sowieso beter weten zijn als een goedkope tennismatch. Veel gekreun om te bal te raken maar ze slaan mis. Arme mensheid die verder leeft in zijn eigen schoonheid van verval.

Feit is dat ik niet kan ontdoen wat ik zelf zie en ondervind. De ‘het-is-ver-van-mijn -bed’ mentaliteit is een trend en onze tennisspelers zijn er echte pro’s in.

Ok dan, maar: ik hou niet van tennis.

Wel van groene weilanden en nestende vogels.

Terwijl de tennismatch der wereld verder speelt en het gekreun overslaat in hittegolf pufjes, probeer ik vooral het hoofd koel te houden.



Geen opmerkingen: